hasthornan

Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna - 23 maj 2013 22:06

Tjenare!

Kortinlägg får det bli idag, måste komma i sängs så jag orkar upp imorrn.

Rätt najs dag, hade tandläkar besök så jag missade lunchen dock, fick äta hemma ist. Men det är ju inte fy skam, speciellt inte som man kommer bort från skolan ett tag. Är inte rädd för att gå till tandläkarn och det var ju bara en rutin undersökning.

Det var teori idag igen, hästkunskap stod på schemat. Var bara med på storhäst idag igen, och det var kul. Men roligast var efteråt när jag smet ner och kollade i sadelkammaren. Mirax har äntligen fått benskydd! Nu är det bara på att hoppas på att det hjälper och att hans ben läker. :)

Dåligt inlägg jag vet, vi höres!


Nr. 30 MIRAX | Någon har äntligen fått ett par framskydd! :) 

Av Johanna - 23 maj 2013 13:21

Friska fina tänder! :)

Av Johanna - 21 maj 2013 21:07

Tjenixen!

Har haft en härlig dag idag, Temadag i skolan så det var rätt skönt. Sen stack jag iväg till stallet för Teorin. Tyvärr kunde jag inte komma upp i tid till ponnyerna (Mirax var med fick jag höra nu i efterhand..) utan fick kolla enbart på storhästarna idag igen.

Presentation av skolhästar stod på schemat och det pratades om Don Kong, Laikmetz, Greta och Costa MB. Visserligen intressant att få höra lite om storhästarna och Laikmetz hade en rätt intressant historia.

Meeeen, är kanske inte riktigt vad jag förväntar mig av en teorilektion direkt. Det finns ju massor av välja på; Longering/töm körning, foder, att lasta eller kanske nåt om hovslagarn? Det är iallefall Teori enligt mig, att dom pratar om hästarna på Ridskolan är visserligen intressant men det är INTE vad jag förväntar mig av en Teorilektion...

Vi hörs!


  Hade ingen bra bild på någon av de nämda storhästarna tillgänglig så ni får en på Nemo ist. :)

Av Johanna - 20 maj 2013 20:57

Tjenare!

Förlåt för den dåliga uppdateringen, inte bra! Har inte haft suget riktigt att blogga men jag ska rycka upp mig.

Teoriveckan har startat nu på Ridskolan. Jag har alltid gillat teoriveckan då jag tycker det är kul att lära sig nåt nytt men det kom med ganska (o)läglig tajming. xD

Hinner rida för första gången, EN gång i Storhästs grupp och sen så är det Teori. Men det var rätt intressant idag så det gör väl upp för det antar jag. ^^ Handlade, som ni kanske redan gissat, om hästens Exteriör men också om visning av häst vid hand.

Nån annan än jag som misstänker att Mirax kommer granskas och användas som försöks kanin för mina nya kunskaper? xD


När jag åkte hem så såg jag en riktigt fin dimma, verkligen trolldis. Underbart vackert! Försökte ta lite bilder men vet inte om det blev några bra, ska kolla igenom dom nu. Kanske delar jag med mig.

Blev inte så bra bilder, men ni får se dom ändå. ^^



 

Av Johanna - 17 maj 2013 23:16

Uppdaterat desigen IGEN, är fortfarande inte helt nöjd så den kommer väl bytas snart igen tills jag hittar nåt jag trivs med, vi får se helt enkelt. Testade en svartvit färgskala ist för en Grön. Men är som sagt inte nöjd... :P


Det dröjde inte länge, haha! xD Nu har jag bytt IGEN, inte mina bästa kanske men nu är jag iallfall nöjd så den lrä väl sitta ett tag. :)

Av Johanna - 17 maj 2013 21:12

Tjenare!

Känner att blogg lusten inte ligger på topp just nu och dessvärre har jag inga förberedda inlägg att lägga upp....

Jag och min kompis konstaterade att skolans sista vanliga vecka har passerat, från och med nu händer det minst nåt kul varje vecka! Känner verkligen att vi ligger på slutspurten nu, mest bara rester kvar att göra, nåt prov kvar men alla nationella är avklarade, känns otroligt skönt!

Det här vädret är minst lika underbart det med, riktig sommar värme. Me like!


Jag fyller dessutom år snart och jag fick min första present idag i förskott, haha! Jag såg den i affären och den bara skrek åt mig så jag prövade mina Puppy eyes på mamma. Brukar faktiskt inte tjata på mamma men just den här gången ville jag verkligen ha den och mamma gick med på att jag skulle få den som tidig present wiee!! =D


Det är Dan Browns nya bok Inferno med en av mina favorit karaktärer Robert Langdon. Har redan börjat läsa och än så länge lovar den att vara minst lika bra som hans andra böcker. Dan Brown är verkligen en skicklig författare och jag rekommenderar honom starkt om du letar efer en bok att läsa. ^^

Vi hörs!


 

Min nya bok! =) Nån mer än jag som gillar Dan Browns böcker? 


Av Johanna - 16 maj 2013 18:17

Känner att jag har en liten paus vad det gäller bloggen, inget inlägg sen i måndags. Fy på mig.
Men jag håller på att planera en stor renovering vad det gäller bloggens design, så håll ut! :)


 

Av Johanna - 13 maj 2013 20:15

Tjenixen!

Gjort min debut på storhäst idag, skitkul! =)

Jag fick en svart häst vid namn Barcelona, hon verkar väldigt trevlig en så länge. Hon är inte särkilt stor, så det var inte någon jätte stor skillnad igenligen. Men sitter lite höger upp, det är lite större steg och allt är lite större, haha. Men det gick rätt bra för att vara första gången, vi jobbade inte så jätte mycket utan lärde mest bara känna våra kusar. Vi red mycket i trav på kvartslinjen, jobbade volter och övergångar. Sen testade vi på lite galopp, vi vände rätt upp i trav och varannan gick till höger, varannan till vänster. Nere i hörnet fattade vi galopp och galoperade långsidan ner. Som sagt inte så mycket jobb, vi försökte mest bekanta sig med hästarna.


Det var verkligen riktigt kul, men öj vad mycket tyngre sadeln blir med en massa paddar! xD

Min mobil strejakde så det blev inge bra bilder direkt, ni får hålla till godo med det som blev.

Vi hörs!


 

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards