hasthornan

Alla inlägg under mars 2014

Av Johanna - 11 mars 2014 12:00

Hahahhahaa! XD Okey, feel free to laugh out loud! Lol! x)
 

Av Johanna - 10 mars 2014 17:20

Åh, vet ni hur härligt det var att gå hem från skolan med vårsolen skinades över mig? Så mysigt, även om det inte var fullt lika fint väder under dagen som det var i helgen så började det bli finare mot slutet av skoldagen. ^^

Det går inte att låta bli att bli glad under våren, det bara går inte! =D


Sitter just nu och taggar inför dagens ridlektion, det var verkligen superkul förra gången och jag hoppas hon är lika kul idag med. 

Vi höres!


  En härlig bild från min Instagram som jag tog för bara några dagar sen! <3

Av Johanna - 4 mars 2014 09:27

Sitter just nu och har rast mellan två engelska lektioner och sitter just nu och tänker på att bloggen verkligen behöver en ny update och en vårigare design så det tåls att tänkas på! Ska fundera lite på det nu och se vad jag kan göra, det kanske dröjer några veckor med förhoppningsvis dyker det upp en ny design här snart.

Turen på den mekaniska tjuren kommer kanske komma upp under dagen men jag lär ha fullt upp den här veckan, eftersom vi ska ha show på skolan så bloggen kanske är lite tyst fram till fredagen. ^^


Vi höres!

Av Johanna - 3 mars 2014 22:07

Tjenixen!

Intressant titel, ja vet! ;) Inlägg och bilder från GHS kommer senare under veckan när jag har tid, men jag bjuder på ett provsmak i slutet av det här inlägget.

Idag red jag Greta för andra gången och dagen till ära skulle vi hoppa. Jag vart verkligen glatt överraskad idag, hon var så sjukt fin idag och så härlig att rida! Speciellt om man jämför med hur hon var första gången, visserligen beror det väl till viss del att jag hade ett litet hum om hur hon var idag till skillnaden från första gången och redan från första början var noga med övergångar men ändå, så fin!! :3

Det är såklart också så att det råkar den gången jag säger till mamma att hon inte behöver filma, haha! XD


Så som sagt, hon var jätte fin under uppvärmningen och ökade och minskade fint när jag bad om det. När vi började värma upp i galopp körde jag på att minska under kortsidorna och öka på långsidorna. Jag var lite "lam" i ökningarna i första varvet men när vi bytte var passade jag på att be henne öka rätt rejält under långsidorna för att sedan be henne minska under kortsidorna och det gick jättebra! Det var riktigt roligt!


När vi började hoppa blev hon såklart lite piggare men ändå helt okej. Jag är för ån gång riktigt nöjd över mig själ också, jag tror jag bara missade att följa ett språng, vilket berodde på att vi kom lite fel så språnget blev sådär och jag hängde inte riktigt med. Jag måste vara noga med att tänka på att följa med händerna också över själva hindret även om jag ber henne minska mellan hindren. Dom sista sprången tyckte jag ändå att jag lyckades rätt bra! :)


Så även om jag fortfarande är lite besviken över att jag hann rida Cash ett pass innan han blev halt så börjar jag tycka mer och mer om Greta och ser fram emot nästa pass! Att hon även var jätte gosig i spiltan idag, minskar ju inte uttrycket precis! ;)


  Litet smakprov från GHS, snabbt redigerat i Gimp. Bättre bilder kommer sen!

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards