hasthornan

Alla inlägg under december 2013

Av Johanna - 14 december 2013 18:15

spårlöst försvunnet...

Av Johanna - 10 december 2013 19:50

Tjenixen!

Hade en toppendag igår, vi hade heldag på idrotten och spenderade dagen med gå i naturen, besöka ett utegym, grilla korv och även besöka ett klättergym. Det var så härligt ute, även om mina klasskamrater mest klagade och tycket det var kallt... xD Jag hade helst av allt skippat ute och klättergymet o bara vandrat hela dagen för att se hur långt jag orkade, haha. Det var så vacker ute igår.


Men.. inte idag, tyvärr! D: Det känns som om det bara blev varmare för var sekund som gick och det har börjat töa. Buhu.. Är man en av de få som vill ha snö hela december och januari, MINST, så är man. XD


Vi hoppade igår och jag hade en häst som heter Braveheart ist för Copico men jag orkar inte skrivat nåt direkt ordentligt inlägg just nu, men det kommer ett *kort* failklipp från passet som motvikt. x)

Vi höres!

 

Igår!! Åhh, så härligt! <3 Kom tillbaka snön, We, I want you back!

Av Johanna - 8 december 2013 20:18

I fredags kom vintern och just nu sitter jag hoppas innerligt att snön får ligga kvar ända fram till januari, haha. xD Jag vet inte vad det är med snön egentligen, jag gillar inte direkt att frysa men då det där första ordentliga snöfallet kommer vars snö varar så blir jag alltid lika glad, lika otroligt, genuint glad! Just då älskar jag vintern! 

Fast jag antar att jag känner likadant när den allra första grönskan och den försiktiga vårvärmen kommer, eller när dom första klara höstlöven täcker träden.

Kanske älskar jag bara årstiderna, punkt? Jag vet inte, men jag vet att alla årstider har både för och nackdelar och att jag aldrig kunnat välja en favorit bland dom.


Just nu är jag bara fullkomligt förälskad i den bitande vinterkylan, det bländande vita snölandskapet, mörkret, dom levande ljusen och den härliga julstämningen!


Av Johanna - 1 december 2013 21:09

Tjenixen!

Idag har vi firat första advent med min farmor o farfar vilket var mycket trevligt om jag får säga det själv. :) Efter det ha jag bara varit duktig, då vi har julstädat en massa här hemma för att kunna slänga upp lite julpynt.

Så nu är jag trött, sitter o kollar på X-men (efter att ha sett ett riktigt spännande avsnitt av Mentalist!) och vill mest bara slappa, hehe. Fast samtidigt är det massor jag vill göra. xD


Men, men, man får det som de kommer och göra det man hinner, helt enkelt. :) Hoppas ni har haft en lika trevlig söndag?

// Vi höres!

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards