hasthornan

Alla inlägg under april 2013

Av Johanna - 30 april 2013 23:46

Sitter här och funderar på vad mer jag kans skriva om, hehe. x) Har nämligen suttit och knåpat ihop en del tidsinställda inlägg som ska komma upp under veckan. Jag hoppas dom uppskattas.

Har inte så mycket att göra och jag känner ingen större press at gå och lägga mig, jag menar det är ju röd dag imornn. Yay! Det är inte långt kvar tills imornn försten, snart är det midnatt och med besökstatsiken uppe 95 unika besökare tror jag inte att jag klarar mitt mål på 100 bes, men men vad gör det? Jag har haft 95 besökare den här månaden! Wieee. Desutom vill jag tacka för dom senste kommentarna jag fått på bloggen, det värmer verkligen, tack! :3

Vi hörs!


 

Av Johanna - 28 april 2013 21:26


Har du inte kollat in henne förr så gör det nu, Eva Roemaat aka AlwaysHorseLove på Youtube.

Helt fantastisk människa som är grym med sina hästar. :)

Av Johanna - 28 april 2013 11:15

Tjenare!

Satt uppe hela natten och kollade på en massa Sherlock (BBC) klipp, åhh kommer inte den 3:de säsongen snart så blir jag galen. xD Nån annan som är fan av BBC's version av Sherlock? Sker inte så mycket bloggvis idag, har suttit och knåpat ihop lite mera utkasts inlägg att ha när jag inte hinner med och blogga.

Ska väl försöka och se till och fånga lite soltrålar idag och kanske fota. Sitter och kollar lite halvt på Gymkhana (stavas det så?) från GHS via SVTplay just nu dock. Kort litet inlägg idag men det får ni som vanligt stå ut med, hehe. ^^

Vi hörs!


 

Av Johanna - 27 april 2013 16:01

Tjenixen!

Vilket väder, underbart! Vi var ute i padocken idag, yes!

Det gick fakiskt väldigt bra, Mirax var jätte duktig, jag var inte lika duktig. Hahah.. Galoppen var helt fantastisk och det känns som jag verkligen börjar hitta knapparna nu, vilket är kul. Vi gjorde en övning med en massa bommar och det gick sådär, helt okej i början men traven är också svårast på honom enligt mig. Sen gick det bättre när vi la till galopp på en långsida med bommar men när vi böt varv gick det sämre. Som min ridlärare sa la han lite latsidan till och det hjälper ju inte att jag själv också är trött i slutet av ridpasset. :P Men men, är överlag nöjd med ridpasset. Bjuder på lite bilder som fina mamma fotat.


Vi får se hur det blir med storhäst gruppen, hoppas verkligen att jag hinner rida i den innan sommarlovet samtidigt som jag vill fortsätta rida Mirax. xD Vi ska faktiskt hoppa nästa gång och beronde på väder ska vi vara ute då med, kan bli riktigt kul. Sen pratade mamma med min ridlärare och min Privatlektion med Mirre blir en uteritt, wieee! =D

Vi hörs!


 


Av Johanna - 26 april 2013 18:51

Tjenare!

Har uppdaterad bloggen lite och fixat en ny header, vad tycker ni? Hiss eller Diss?

Personligen är jag inte nöjd, det såg mycket bättre ut i mitt huvud, men men. Den är bättre än den förra som jag hade, gillade verkligen inte den. But its gone now! x) Jag dissar iallefall det här vädret, aprilväder.. -.-

Jag vill ha sol och värme och uteritt, utan en massa avbrott med mulninga, regninga dagar. Men men, jag får nöja mig med att våren ifall har kommit. Nä nu får jag ta och vara positiv här, ridning imornn jue!


Btw! Jag har velat lite men iochmed att jag har haft ca 70 bes den här månaden har jag satt ett mål på att nå 100 bes innan maj, går det tror ni? ;)

Vi hörs!

Av Johanna - 26 april 2013 13:00

Visste du att... Mirax var fux som föl?



Av Johanna - 24 april 2013 21:45

Helt okej, fakiskt ganska rolig dag idag för att vara en dag med Na prov. xD Provet var i engelska och sen hade vi bara lunch, Hemkunskap och Elevens val. Som utlovat kommer en bild på min lille hästskulptur som jag jobbar med på Elevens val, tog en bild innan jag började jobba vidare med den men glömde ta en efterbild när lektionen var slut, men men. Jag gjorde inte så stora förändringar, försökte mest fixa antomin och släta ut sprickorna. Inte världens bästa men det är mitt första seriösa försök till en hästskultur, so be nice!

Sen var det stall och fika, min kompis fyllde år så vi åt massor av kladkaka och jordgubbar, mums. :)

Vi hörs!


 

Av Johanna - 23 april 2013 16:41

Försökte ta en bild på Tico, det här blev resultatet. Visst e ha fin? x)

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards