hasthornan

Alla inlägg under augusti 2013

Av Johanna - 29 augusti 2013 16:59

Tjena!
Vi började dagen med vanliga ämnen engelska, matte & svenska men sen efter lunchen drog vi ner till stallet.
Vi delade upp oss i två grupper och min grupp började i travstallet. Vi hämtade Ilemon, Häggen & Russin från lösdriften och tog in dom på gången. Sen skötte vi om dom & selade på dom och begav oss till ridhuset där vi fick prova på o köra.
Jag körde Häggen & Russin. Efter att vi tog in dom till stallet drog vi till ridstallet där vi fick rida lite. Vi tog hästarna till padocken och provade vi lite, eftersom det inte bara var hästelever tog vi det lugnt o skritta/trava bara. Jag fick rida tysken. Han var riktigt rolig o rida. Pigg o känslig. Efteråt skötte vi om dom o släppte ut dom i hagen. ^^

Av Johanna - 17 augusti 2013 19:45

Idag passade jag på o köpa en liten telefon, jag e mycket nöjd. XD
Har annars inte gjort så mycket idag, funderade på att dra upp till stallet o knäppa lite kort men det blev aldrig av. Snart är det härliga sommarlovet slut... :( Men jag är samtidigt taggad över att börja gymnasiet.

Av Johanna - 15 augusti 2013 22:06

Tjenare!

Sorry för att bloggen varit så inaktiv, tänker verkligen ta tag i det nu. Har ett par ideer men hur det blir får vi se. Hade tänkt att ta och skriva ett långt inlägg om första dagen i stallet men der ran ut i sanden.. Hey det rimmar ju.. xD Anyway, första stallveckan lider mot sitt slut så jag tänker ge upp den iden.

Men jag tänkte ändå ge er en kort update. Som jag sa tidigare, är det 6 nya hästar på ridskolan. Perle P (men alla verkar kalla henne Pärla/Pärlan), Spirit, Linette, Manjaro, Solino, Hertilas. Så det är en del nya ansikten att lära känna. Och Vento, en söt liten b-ponny, betar nu på de evigt gröna ängarna. Vila i frid. <3


   

Perle & Spirit, två av de nya hästarna.

 

Första lektion efter uppehållet gick ganska bra, även om jag fick en del "skäll", haha xD, för att jag slarvade med sittbenen en del. Men det gick som sagt överlag bra. Med mig inräknat vara vi bara 2 st som red så vi hade ögon på oss hela tiden skulle man kunna säga. Vet inte igentligen var dom andra höll hus men det lät som om de flesta var kvar på semester.

Jag fick rida en hästaplutt vid namn Prince. Han verkade helt okey och jag tror nog det kan bli ganska kul att rida honom, vi får se när vi börjar jobba lite mer. Men det verkar lovande, so far.

 

Hitta ingen bra bild på Prince, så ni får njuta av.. detta..  xD 

 

Hade en rätt trevlig dag i stallet idag, hann inte vara så mycket mer Mirax som jag kansk velat men han ändå med en del. Dessutom älskar jag att hjälpa till och det var en del som vill ha hjälp, haha. Såfort jag blev klar med än var det någon annan somm villa något, men det var kul. Jag fick även hälsa lite mer på Spirit då en tjej villa ha hjälp och tränsa.

Mirax har inte förändrats så jätte mycket, färgmässigt, över sommar. Han fläckar har blivit mer tydligare och fler, och han är mer "stickelhårig" i pälsen. Men han är samma "gamle" goa grå ponny. ^^

 

Så det ver den veckan det, ska försöka sitta ner varje kväll och skriva minst ett vetigt inlägg, vå får ser hur det går med det, ösnak mig lycka till.

Vi höres!

<3

Av Johanna - 12 augusti 2013 17:27

Skriver mer sen, men jag kan ju säga detta iaf, 6 nya hästar i stallet. Just nu sitter jag o kollar på ett gäng pigga hästar.

 

Av Johanna - 12 augusti 2013 07:34

...

Av Johanna - 10 augusti 2013 14:10

Jag får rysningar varje gång jag ser denna video, den är så bra!

Av Johanna - 1 augusti 2013 13:20

Tjena bloggen!

Bloggtorkan lyser med sin närvaro, haha. ^^

Min vardag har för det mesta inte innehållit särskilt mycket häst, bara på distans. (Typ böcker, bloggar osv) Men nu är det inte långt kvar, en vecka och ett par dar och sedan börjar ridskolan, längtar något så enormt! (Dessutom börjar jag gymnasiet snart, lite mer än 2 veckor, taggad och nervös. Haha)

Så räkna med att bloggtorkan snart kommer vara över, that's for sure! Under tiden får ni jätte gärna komma med tips på vad ni vill läsa om. Tips och Tricks, Det visste ni inte om mig, Åsikter eller fakta inlägg? Vadsomhelst.

Vi höres!


Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards