hasthornan

Alla inlägg under september 2013

Av Johanna - 30 september 2013 23:23

 

Av Johanna - 30 september 2013 07:58

Tjena!

Blev en lite mikro paus över helgen, det blev helt enkelt inga inlägg även om jag ville blogga, men men det är sådant som händer, det tar vi igen den här veckan! =)

Och som kompensation få ni se en WIP av en målning som jag håller på med, men kom ihåg att den är WIP och altså inte klar än.

Vi höres! :D

 

Av Johanna - 26 september 2013 15:00

Tjenixen!

Som utlovat kommer ett mer utförligt inlägg om uteritten på Mirre.

Det var verkligen jättefint väder ute, verkligen. Jättefint höstväder, snudd på att man nästan trodde att det var vår! :) Min ridlärare red Jim som i början var ganska skeptiskt och lite små tittig, men Mirre gick lugnt och fint bredvid honom och då gick det bra och tillslut blev Jim också pigg och glad över att vara ute.

Vi började med att skritta lite i skogen och klättra upp o nerför lite backar, Det var kul men ibland undrade man ju hur bra koll de har på sina ben när det hellre försökte snappa åt sig lite grönt vid sidan om istället för att bry sig om den branta backen de skulle ta sig uppför, haha! xD


Efter det begav vi oss ut i lite mera öppna landskap och travade en del, vi la också in lite galopp och det var verkligen jättekul, och det tyckte Mirre med! Det är verkligen så härligt när han blir sådär pigg och bara bjuder helt självmant, efter sista galoppen och vi travade så föreslog han att vi skulle galoppera mer, sötnosen. Ville inte säga nej till honom men vi hade galopperat färdigt. ^^


Sedan begav vi oss hem till stallet och väl "hemma" så fick han ett litet äpple av mig. :) Som sagt en väldigt härlig ridtur.

Gammal bild...

Av Johanna - 26 september 2013 12:00

     

Det är samma schabrak på bilderna, det är bara min mobils kamera som är lite knasig... XD

 

Av Johanna - 25 september 2013 21:42

Tjeeena!

Som titeln antyder, vilken toppendag!

Ledig hela dagen idag då lärarna har studie dag idag och som om det inte vore nog så hade jag bokat in en privatlektion idag på världens bästa ponnyplutt. (Ni kan ju gissa vem? ;D) Så relativt tidigt släpade jag med mig all utrustning, skötarväskan och det nya schabraket till stallet, där jag provade ute det nya grejerna som jag köpt.

Och schabraket passade! Yay! :D

Mirre fick spatsera med en grön outfit idag, Grönt schabrak, gröna stigbygel plattor och så tog jag med mitt gröna spö. Hade egentligen tänk sätta dit några manrosetter på honom men det han jag inte. :)


Den nya, gröna outfiten. =)


Sedan begav vi oss ut på uteritt, jippie!  Jag hade ju önskat "Uteritt oavsett väder" när jag bokade uteritten men det hade inte behövts för det var verkligen strålande väder ute, rena rama vårvädret! =D

Jag verkligen älskar uteritter och det var jätte härligt att få komma ut och det tyckte hästarna med! Men mer om uteritten kommer senare i ett separat inlägg.

Efter uteritten pysslade jag med Mirre, borstade och gjorde honom fin, inte super, jätte noga fin utan lite mer sådär vardags fin och ompysslad. Jag pustade även sadel och träns, plus rengjorde hans skydd lite. 


Borstad, liten blänkande ponny. ^.^

 

Strax efter att jag rengjort hans utrustning så dök min kompis upp i stallet så vi umgicks lite, jag drog upp till cafeterian för att äta och hon följde med. När hon sedan gick för att kolla på en lektion passade jag på att göra rent krubba och vattenkopp. Eftersom Mirax gick lektion i gamla ridhuset passade jag på att kolla på slutet av lektionen efter att jag fixat med krubba/vattenkopp. När den lektionen var slut dök min kompis upp igen och vi gick återigen till cafeterian igen för att fika lite. 

Efter en stund gick jag ner till stallet igen för att mocka lite i hans spilta vilket gick rätt snabbt, innan jag åkte hem igen. 

Sammanlagt var jag nog i stallet i ca 5½h! =D Så härligt, det hinner jag annars inte med när jag har skola. 

Vi höres!


Av Johanna - 25 september 2013 17:49

 

Av Johanna - 24 september 2013 22:58

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards