hasthornan

Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna - 31 maj 2013 21:14

Gissat var jag har varit? :D

Av Johanna - 30 maj 2013 10:00

Hittade den här videon på YT när jag inte hade varit skötare särskilt länge på Mirre. Videon är daterad till 2011 så han är bara 4 när den filmades. :)

En liten rolig grej med den är hans man, jamenar se bara hur vacker han e i lång man? *dregel*

Tyvärr klicker ridskolan hästarnas man så dom får aldrig ha lång man. Såvitt jag vet är det i stort sett bara russen som tillåts att manen växer på, vilket e synd. Jag personligen har alltid älskat lång man på hästar.




Av Johanna - 30 maj 2013 07:30

Äventyr på g.. =)

Av Johanna - 29 maj 2013 10:00

Bättre sent än aldrig? Här kommer iaf inlägget om mitt andra ridpass på storhäst i måndags;


Det var verkligen super kul. Vi gjorde inget avancerat men vi jobbade iallafall med hästarna. Vi red mest på serpentin bågarna och jobbade mycket övergångar och halter.

Själv fokuserade jag mest på att rida i ett lugnt tempo men framförallt min egen sits. Jag har ganska många problem med min sits, jag har en god balans vilket gör att jag kommer lite undan men just i traven har jag problem.

Så även om jag kanske inte riktig har hittat Barcelonas knappar så börjar jag hitta min egen kropps knappar. Det var en så himla underbar känsla när jag kunde sitta ner i traven i mer en två steg utan att dunka runt som en säck potatis, super kul! :)

Sen avslutade vi med galopp på volterna, sista galoppen (jag minns inte i vilket varv) vart hon verkligen jätte fint och galopperade på fint i volten. :D

Jag känner att jag bara spyr ut lycko känslor här men jag är verkligen nöjd med mig själv över det passet!


Sen vart det också första passet med nya grejjorna, dom vart stört sköna att rida i. Var lite rädd att chapsen var ett par centimeter för långa (Trots att dom är i storlek XS  xD) men det var dom inte alls vilket var tur.

Mycket bättre stöd blev det också. Min förra chaps var i tyg eller nåt syntet material och gav inge stöd alls. Dessa är i skinn. Det var värt varenda öre som de kostade!

Vi hörs!


Har fortfarande inga bra bilder på Barcelona så ni får stå ut med denna. :) 


Av Johanna - 28 maj 2013 22:45

Puuuh, nu är svenska uppsatsen klar iallefall. =D  Nu är det bara Landprojektet i SO, Geografi som ska bli klart, inte alls lika kul som en faktauppsats. (Speciellt som nämnda uppsats är hästrelaterad)

Haft lite dålig uppdatering men jag kommer komma igen, dom senaste dagarna med mkt skola har varit rätt hektiska så då får bloggen hamna i skymundan tyvärr...

Men ett inlägg om andra lektionen till storhäst som jag red igår KOMMER komma upp så snart jag har tid.


Fick reda på att jag fick A i Na. provet i Engelska. Kul med tanke på att jag i stortsett inte har A i nåt annat än bild. Hehe.. ^^

Mindre kul kanske var att min engelska lärare anser att jag inte borde jobba inom häst branschen, att det är slöseri på mänskliga Resurser. (Hon sa faktiskt så) Vet inte riktigt vad jag ska svara på det men jag tänker inte jobba med nåt jag inte tycker är kul bara för att jag har bra betyg.

Hästintresset är det enda intresset jag haft från början till slut och som aldrig vacklat i intesitet, snarar bara stigit med åren. Har haft och har många intressen men alla dessa utom häst intresset har gått i toppar och dalar.

Så ja, det är bara några få dagar kvar av nian nu att jag tänker inte ändra mig så här nära mållinjen. Jag vet jag VILL jobba med, punkt slut.

Vi höres!

Av Johanna - 25 maj 2013 20:47

Tjenixen!

Haha, folk som känner mig inser nog det roliga med rubriken. Jag HATAR i stort sett allt som har med shopping att göra om man inte räknar affärer som Hööks eller kanske Panduro. x)

Men idag var jag tvungen, ibland måste man inhandla nytt och idag stod både skor och klänning på tapeten, Blääääh... Finns det nåt värre att göra än att shoppa skor?

Jag överlevde iaf och då fick jag kila vidare till Hööks, yay! Inhandlade både nya ridskor och nya short chaps med födelsedags pengarna, Tack för dom!

Bilderna blev skit men jag bjuder på dom ändå. (+bild på mina nya strumpor också)

Vi höres!



    

Av Johanna - 24 maj 2013 20:16

Tjena bloggen!

Idag firar jag hela 16 år, det känns verkligen gött!

Man känner verkligen av att det ligger på sluttampen, gjorde sista provet (spanska) i nian idag och det är mest bara att jobba ikapp i ämnen som man har kvar nu + skolresa, skolfest och massa ledighet. Det är verkligen inte långt kvar och till hösten sen så börjar gymnasiet och ett helt nytt äventyr. Längtar!


Härlig dag idag även om min idé om att man borde vara ledig när man fyller år inte godkändes, tyvärr!

Varit o firat och käkat massa smörgåstårta + fruktsallad. Gott! :) Fick en massa fina presenter också bl.a ridstrumpor, present kort på Hööks, pengar, ritblock m.m

Ha det bra, vi hörs!


  Presentkort med bok i bakgrunden, här ska inhandlas senare! :)

Av Johanna - 24 maj 2013 08:00

Idag blir jag 16, wiieee! =D Kort inlägg men det kommer säkert komma upp ett längre inlägg under dagen, jag kommer iallefall ha nåt att blogga om då. ;)

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards