hasthornan

Alla inlägg under november 2013

Av Johanna - 30 november 2013 15:21

I'll love you until the end of time, and then longer still. <3  

Av Johanna - 28 november 2013 14:25

Tjenixen bloggen!

Vad säger ni, ska vi försöka utrota den här bloggtorkan som har vilat över bloggen ett bra tag nu?

Jag har iaf satt upp ett mål, minst 3-4 inlägg per vecka. Inte mycket men det är en början, så här kör vi!


Igår hade jag ett toppen pass på Rolle i skolan. Har ridit honom en gång förut utan att riktigt fastna, men han var faktiskt riktigt skojjig att rida, iaf i hoppningen.

Vi hoppa inte något jätte högt eller jätte svårt men det var ändå nyttigt, var jättenöjd med mig själv. Mitt största problem är att jag ar svårt att följa med i sprången, det märktes knappt idag. Vart bara 1 eller 2 språng då jag inte följde efter särskilt bra. Så det var riktigt kul. Fick hjälp med att få rätt längd på stigbyglarna vilket jag tror hjälpte, waaaaaay shorther stirrups än vad jag är van vid men jag tror det är den längden jag behöver och jag helt enkelt har ridit med för långa stigbyglar förut. (Vilket är intressant för ännu längre tebax så hade jag ofta för korta xD)

Rolle själv var även riktigt kul att rida, han blev snabb i hoppningen men ändå fortfarande lätt i handen. Han var som sagt kul att rida, lite knepig men kul.  :)


Det blev ingen klickerträning, utan vi var i stallet hela dagen men det var kul de med. :)


Efter skolan drog till ridskolan för mera häst, eller mer specifikt en häst, Mirax. Utöver det vanliga ompyssling av gubben, mockning och passade även på att putsa hans träns nu när han inte går lektion. Sedan fick jag även knata runt med honom i stallet för att han skulle få röra lite på sig, vilket var mysigt.


Vi höres!

// Johana


Fina pöjken! <3  

Av Johanna - 25 november 2013 21:53

Av Johanna - 24 november 2013 18:35

Japp, idag var jag med skolan som uppträdde på min ridskola under hästens dag som "medhjälpare" även om jag egentligen bara var fotograf, hehe. ^^

Trots att det var iskallt så var det ändå riktigt kul, en dag med bara häst kan väl inte slå fel? Bilderna blev sådär i och med att dom togs i ridhus men ändå ok. Får se om skolan vill ha dom. ^^


Så idag har jag sett mycket häst, allt från "Tandem - tömkörning" till en ponny på läktaren i flexikoppel/"grimskaft", haha. x) Och eftersom speakern sade att Citygross hade 15% rea på hela sortimentet bara Idag så bar det iväg dit fast jag egentligen är helt pank.. -.- Spenderade för mycket pengar på modelhäst showen jag var på i Göteborg, hehe.

Dock blev det inget, hittade ett par vita benskydd som jag ville köpa till Mirreh men hade bara 70 :- med mig, ugh xD Men snälla mamma lovade att köpa dom åt mig imorrn så därför lades dom undan för att hämtas imorrn. (När dom var de enda vita skydden som fanns vågade jag inte ta några chanser)


Nu återstår bara att se om dom passar på lille Mirre. Visserligen är han halt just nu (han har vrickat sig) och går därför inte lektion men man kan ju fortfarande prova benskydd och även om mamma inte kunde låta bli att upplysa mig om hur länga vita saker är vita i ett stall så tror jag ändå det kan bli riktigt snyggt med vita benskydd fram, speciellt när han har vita ben bak.

Tror inte ni det? ;)

Av Johanna - 19 november 2013 22:15

Varför färgerna blev så konstiga vet jag inte. Inte heller vet jag varför vissa klipp uprepas men jag antar att det är svårt att undvika vissa fel när man redigerar en 20 min lång video. Dock delade jag upp den i två delar då jag laddade upp den på Youtube.

Av Johanna - 17 november 2013 22:14

Tjenixen!

Om ni inte märkt det så har jag haft bloggpaus, trots at jag haft mycket att skriva om, t.ex åsikts inlägg, 2 privatlektioner med Mirre, Göteborgs resa, att jag firat 1 år som Mirax's skötare etc men jag har helt enkelt inte haft inspiration till att sätta mig ner och skriva.


Just nu sitter jag och filar på det sista på en video som jag gjort för att fira 1 år med Mirreh, den är ca 20min lång så jag måste dela upp den i mindre delar, haha xD

Vi får se om jag kommer bli mer aktiv ska se och försöka skriva minst 1 post i veckan, sen får vi se hur det går. :)


Vi höres!

// Johanna

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards