hasthornan

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Rykttävling

Av Johanna - 29 oktober 2013 12:56

Tjenare!

Som ni kanske gissade av mitt senaste inlägg spendare jag söndagen som funktionär på en hopptävling, vilket var både kul, lärorikt och slitigt men det var lite för mycket spö, sporrar och stressade hästar enligt min mening.

Hade tänkt skriva ett inägg om det men orkar inte göra det just nu, kanske att jag tar upp det som ett åsikts inlägg senare.


Igår åkte jag till stallet mkt tidigare än vanligt, innan stallat "öppnar" för att vara med på e rykttväling. Vilket var väldigt kul! Jag var lite osäker på om jag skulle hinna, speciellt när jag såg hans smutsiga hovar, leran sträckte sig upp till kotorna, nivet sådär blöt lera? Haha, hans vita bakben syntes ju inte under all smuts.. xD

Men dom tog bort hov och upp till kotan från bedömmnings kriterierna, vilket var tur för jag skulle aldrig fått dom rena. Och trots min oro över tiden han jag med att knoppa hela manen (med gröna rosseter :3) och hade dom sista 5-10 minuterna på mig att finputsa.


Och gissa vad?

Jag vann! =D Vilket jag såklart är kul. Jag fick en man & svans borste och en dammborste av tagel. Jag har en liknande borste och dom är jättebra för den sista finputsen. Hurvida jag kommer tycka om man/svans borsten vet jag inte. Har ofta stått och klämt på sådana i affären och velat hurvida jag ska köpa dom.

Normalt använder jag en vanligt hårborste för barn till manen och rotborsten alt. fingrarna för svansen.


Efter det stannade jag kvar i stallet, mockade och gjorde fint, käkade i cafeterian, kollade på lektioner och myste med Mirre. Sedan så hade jag ju lektion. Vi jobbade lite över bommar. Mest med att länga och korta steglängeden. Vi jobbade med en övning där vi skulle länga stegen över bommar, rida mot nästa och korta steget över dom och sedan in på en tiometersvolt där vi så småning om la till galopp.


Hela passet kändes super och det kändes som om jag kom till ridning men när jag såg videron som mamma filmat så stämde det inte överenns alls, usch.. xD Min sits såg katastrof ut, eftersom vi jobbade bommarbete och red lätt så kunde jag ju inte släppa stigbyglarna och av någon anledning har jag sååå svårt för att rida med stigbyglar även om jag inte tappade domt så ofta som jag brukar göra.

Vi höres!

 

 
 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

29 oktober 2013 14:53

Johanna, först och främst GRATTIS!!! - Spännande med dina ev. åsikter om hur du som funktionär upplevde hopptävlingarna! Självkritisk som vanligt.... Njut av ledigheten!!!

http://romraf

 
Maj-Britt DubergMMmm

Maj-Britt DubergMMmm

12 november 2013 19:31

Hej Johanna! Jag saknar dig på "Hästhörnan"!!! Är det bra med dig? Tänker ofta på dig! KRAM! Farmor - Hälsa!!!

http://romraf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards