hasthornan

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Gymnasiet

Av Johanna - 24 oktober 2013 22:20

Jag går etten på gymnasiet, på ett naturbruks program med inriktning häst vilket innebär att jag faktiskt får rida på SKOLTID. Egentligen borde jag väl skriva ett inlägg om hur overkligt det är osv, osv.

Men det känns faktiskt inte overkligt längre, även om det är stunder då man tänker "Wow" och känner sig lyckligt lottad över att få spendera sin tid i stallet under skoltid, så känns det faktiskt inte konstigt längre, bara roligt.


Jag antar att det kanske har att göra med att jag har väldigt lätt för att anpassa mig själv till nya situationer.

Förut när jag gick på grundskolan hade det känts helt otänkbart att få gå ut och hämta ett russ från hagen, sela och ge sig ut o köra en sväng med, men nu när jag kommer till skolan och har en "hästdag" så undrar jag bara "Vad ska vi få göra för skojsigt idag?"


Ett annat exempel är datorerna, redan nu känts det normalt att sitta och skriva på en svenska uppgift på min dator som jag fått av skolan. Om en 2 veckor (Vi har ju lov nästa vecka xD) kommer jag säkert tycka att det känns helt normalt att släpa runt på en dator i skolan och räkna matte i det nya matte programmet. Så är det bara, även om jag såklart påminns jämt o ständigt om att gymnasiet hittills är tusen gånger roligare än vad grundskolan var.


Jag antar att jag är väldigt anpassningsbar helt enkelt. Jag är rätt obekväm med nya situationer men jag vänjer mig rätt snabbt och när jag väl vant mig känts situation ofta väldigt normal, oavsett hur onormal jag skulle ansett det för nån månad sen.

 
 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

25 oktober 2013 09:25

Johanna va härligt inlägg!!! Du har fullkomligt rätt så som jag känner dig - efter lite tvekan efter nya situationer (och nya kläder ;D)- flödar din positivitet och du tar vara på det bästa... Jag gläds och avundas din förmåga! Ha en FIN dag! Vi hörs!

http://romraf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards