hasthornan

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Måndagslektion

Av Johanna - 21 oktober 2013 22:08

Tjenare!

Dagens lektionen på Copico byggde vidare på förra lektionen och jag fortsatte att rida utan stigbyglar efter att vi värmt upp. Vi jobbade mest på volter och jag skulle helst ha haft någon annan övningen där vi kom mer till ridning som t.ex den gruppen innan gjorde, dom red serpentin bågar från båda hållen.

Men så blev det inte, dagens övning bestod mest av att rida C volten, rida längs långsidan, in på A volten, ner längs långsidan, in på C volten osv. Men det innebar inte att jag åkte häst, näh, som jag sa byggde jag vidare på förra lektionen och jag försökte verkligen tänka på och hitta min sits under lektionen och lyssnade efter varenda litet råd min lärare kunde tänka slänga ur sig. xD

Jag fick rätt så mycket beröm och jag är ganska nöjd med mig själv! Dock undrar jag om jag är den enda som blir deppig om jag inte får konstruktiv kritik efter en lektion, lol? xD


Men jag fick ändå en del tips, bl.a annat att jag ska tänka på att vända mer med framdelen, för det blev ofta han han flackade ut med framdelen med bakdelen in mot spåret.

Minst lika taggad till nästa gång jag ska rida, haha! Är nog oftast mest taggad efter ett pass. Men jag tror inte vi ska rida något denna vecka i skolan så jag ser fram emot lovet, minst sagt!

Bl.a hoppas jag kunna köpa mig ett par privat lektion eller två på Mirrre! =D


  Var ute o fotograferade i lördags så här bjuder jag på ett smakprov på en av mina favoriter av bilderna. :) Kommer ev. uppdatera med en ny Header utifrån bilderna jag tog, beror på hur mycket ledig tid jag har. xD

 
 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

22 oktober 2013 07:52

Hej igen! Återigen en fin analys kring ett ridpass! - Nä du jag tror inte du är ensam att deppa när konstruktiv kritik uteblir. Konstruktiv kritik leder framåt - "mummel" ingenstans..... Hörru - jag ville ju köpa en teckning, du väljer motiv och bestämmer pris - VAR INTE BLYG! - Jag tänkte på att en inkomst skapar möjligheter.... ;-)

http://romraf

Johanna

23 oktober 2013 19:50

Hej anledning till att jag har kontaktat dig ang en teckning är att jag inte vill lova nåt i förväg då min inspiration alltid går i toppar och dalar och jag kan bl.a göra 20 skisser innan jag tillslut är nöjd och fortsätta och ibland ger jag upp helt. Jag målar bara när det är kul så får jag en "svacka" kan jag sluta måla i månader och ibland tar jag paus bar från vissa verk. T.ex målningen jag la upp på bloggen har jag fortfarande inte gjort nåt mer på medans jag har gjort flera mindre krävande teckningar. Dessutom är det enda riktigt motivet jag kan hästar så det blir väl inte någon suprise där. x) Så jag vill helt enkelt inte lova något förrns jag ens har fått till en hygglig skiss.

 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

24 oktober 2013 07:54

Ingen brådska! Motivet är givet - att skapa är inget "hokus-pokus" - man måste ha "hjärtat m. sig"........

http://romraf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards