hasthornan

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Long time, no see

Av Johanna - 16 oktober 2013 21:14

Tjenixen!

Bloggen har fått stå och damma lite, ber om ursäkt för det! :)

Hittills är Onsdagar riktigt bra skoldagar iaf, förmiddagen spenderades nere i stallet och vi fick rida. Vi övade på att växla mellan lodrätt sits och lätt sits. Det gick ju, ja.. Sådär...

Kände mig som en kratta ungefär, haha. xD Jag vet ju att jag har problem med just att sitta ner i traven, jag har JÄTTE SVÅRT för det men jag brukar ju kunna rida lite bättre än det. Vår lärare sa att jag satte för stort tryck i honom och det var därför han gick framåt som han gjorde. Problemet är bara att bortsett från i början när jag checkade av honom så försökte jag inte sätta tryck i honom men så fort jag försökte sätta mig ner i traven tappade jag balansen DIREKT och han ökade direkt. 

Tydligen klämmer jag med underskänkeln när jag försöker sitta ner vilket mycket väl kan förklara Nogges reaktion men jag själv märkte inte det och försökte sjunka ner i sadeln men det lyckades inte. Jag kunde knappt ens sakta av till skritt, uggh! Extra frustrerande är det för i måndags hade jag verkligen en toppen lektion och jag red utan stigbyglar under nästan hela lektionen, inklusive travarbetet och fick verkligen en riktigt härlig känsla. Men, men det kan inte gå bra hela tiden och hästarna är olika. Ny tag nästa gång!


Sen har vi fortsatt våra försök att klicker träna hönsen. Våran höna tros dock vara en Tupp. xD Så Grållan blev till Olle. Och, OJ vilken förändring han visade när han fått vänja sig vid den nya situationen. Från att vara så chockad så han inte ens vågade äta maten från att självsäkert spatsera runt på bordet och direkt picka på targeten. Det kanske går att hoppas på att vi ska lyckas, hehe. xD

Sen har vi även målat lite bommar men jag tror inte det är så intressant att läsa om så det hoppar vi över.


Efter skolan drog jag iväg till stallet för att gå på skötarmöte och sköta lite. (även om jag inte han med så mycket som jag skulle vilja) Och det jag misstänkt nu är bekräftat, våran "gamla" fritidsledare är tillbaka! Yay!

Hon hade hand om skötarna när jag först blev skötare för sisådär 5-6 år sen men hon tog tjänstledigt för att plugga i 2 år och under tiden hade min ridlärare hand om oss skötare. Och, inget ont om henne, men jag är verkligen tillbaka att hon är tillbaka. =) 

Har du läst så här långt så får du en kaka, Eller näh, men bra gjort iaf!

Vi höres!

 

 
 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

17 oktober 2013 08:25

Halloj! Välkommen åter! Blev lite full i skratt över hönan som var en tupp och erinrar mig en liten Rufus som blev Rufsan efter ett besök hos veterinären :-) Som alltid är det intressant att läsa dina analyser - fick en liten fundering över konstaterandet att "onsdagar i alla fall är bra dagar"...!? Ha det fint!

http://romraf

Johanna

21 oktober 2013 22:31

Hehe, jag menade att dom var bra SKOLdagar eftersom jag har djur hela dagen. ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards