hasthornan

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

Hunddag

Av Johanna - 4 oktober 2013 20:13

Tjenixen!

Hade egentligen tänkt vara i stallet efterskolan men det blev inställt eftersom det inte gick att lösa med hundarna, så det blev en hunddag istället. Jag drog b.la ut med hundarna på en långis med lek och klickerträning. ^^

Det var mycket uppskattat och jag passade även på att filma så ev. om tekniken funkar som den ska så kommer det komma upp lite klipp. ^^


I början av prommisen var Tico kopplad medans Mysan fick gå "halvlös" dvs jag släppte bara kopplet så det släpades utefter marken. Tico vågar jag inte riktigt släppa, ifall han skulle sticka iväg efter nåt spännande såsom en fågel eller ifall det skulle komma en hund eller nåt.

Men jag liter mer på Mysan så hon fick gå lös. När vi kom till en liten glänta passade vi på att "träna" lite, mest för skojs skull och för att öva lite på att dom faktiskt kan göra tricks i andra miljöer än inomhus där det inte finns lika många distraktioner. På hemvägen fick Mysan gå helt lös medans Tico fortfarande var kopplad men jag knöt ihop hans koppel med Mysan och fästa det i min byxa så han var på sätt och vis halvlös. ^^

Vi höres! 

 
 
Becca

Becca

4 oktober 2013 20:30

Hejsan! Du som är halvt utbildad: Jag har en skön men irreterande sadel som HELA tiden glider bakåt,Ett martingal vet jag inte riktigt om det fungerar eftersom han inte gillar remmarna i tränset. men finns det inte typ bara en.. Bygel? En enkel bara rimligt pris (Och fem hundra är INTE rimligt)
Aja Lycka till! Du en sak: Var det svårt att ta sig in på utbildningen, Var du tvungen att ha sky höga betyg eller?
Becca

http://www.beccasblogg-.bloggplatsen.se

Johanna

21 oktober 2013 22:44

Hej och förlåt för så sent svar! Har inte varit jätte aktiv på bloggen. Halvt utbildad vet jag inte om jag är men jag kan ge dig min åsikt. Först och främst måste jag bara påpeka att en välsittande sadel ska inte glida runt på ryggen och det mest optimala är såklart att ha en väl anpassad sadel som sitter bra och inte orsakar hästen obehag. Men om du nu ändå måste ha den sadeln oavsett anledning behöver du inte köpa någon martingal. Beroende på modell skulle den inte ens hjälpa. Som svar på din fråga, ja det finns förbygel/brösta att köpa för att förhindra att sadeln glider bakåt. (Vissa varianter av martingal är som en förbygel där du kan ta av och på själva remmarna som sitter fast i tygeln) Vad sånt kostar och så har jag dock ingen koll på men du kan ju alltid kolla i olika ridsports affärer och på deras hemsidor, t.ex HÖÖKS.

Och, nej det var inte alls svårt. Jag har rätt bra betyg, även om dom inte är skyhöga men själva gränsen eller vad man nu kallar det var låg.

MVH Johanna, Lycka till i sadeldjungeln!

 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

5 oktober 2013 19:39

Jag tycker om och gläds över din positivitet när "saker och ting" förändras! - Du är, som jag upplever det, en stark person! - I efterhand önskar jag att jag tagit vara på "andra saker" i tillvaron - t.ex fyrfota vänner..... Kanske är dialogen ärligare och djupare ....!?

http://romraf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards