hasthornan

Direktlänk till inlägg 1 september 2013

Update!

Av Johanna - 1 september 2013 20:56

Tjeena bloggen! :)

I.o.m att jag har börjat gymnasiet har jag fått lite nya rutiner och bloggen har väl hamnat på sidan om men jag har bestämt mig för att ta nya tag och försöka få det här att funka. Jag tror faktiskt det här är det längsta jag lyckats hålla igång en blogg så det vore ju synd om det tog slut här när så mycket spännande händer i mitt liv just nu.

I samband med det har jag bestämt mig för att fräscha upp bloggen och helrenovera den men det kon nog dröja ett tag men jag har ett par idéer som jag ska försöka förverkliga, har ni egna idéer får ni gärna dela mer er! :3


Under helgen har jag både ridit och varit på skötarsöndag.

Själva ridpasset igår gick sådär, det var mitt första pass Mirre sedan sommarlovet och det började med att jag inte trodde att jag inte skulle får rida Mirax eftersom han hade en lös sko på vänster bak men jag blev tillsagd att slänga upp sadel på han iaf. Jag var inte helt bekväm med att rida fast skon var lös men det gick det med. Han var lite snubblig i början och någon gång under passet slet han av sig skon, den var iaf borta när vi gick in till stallet igen.

I början gick det rätt så bra men efter att vi red runt på åttvolten började jag rida som en kratta och när vi senare fortsatte att vända upp på medellinjen och "smyga" ut i skänkelvikning till kvartslinjen var han ganska trött och det kändes mest som om han bara sprang och ignorerade mig. Jag tror jag fick till en bra skänkelvikning i början, men men.

Dom första galopperna gick så där (innan skänkelvikningarna o åttvolterna) men vi avslutade med galopp på volterna i slutet av passet och då gick han riktigt bra. Vi delade upp oss på 3 volter och eftersom vi var 5 st blev jag ensam på mittvolten vilket var ganska lyxigt enligt min mening. ;D

Då och då gick jag in på en mindre 10-metersvolt inuti i volten och på slutet så höll han galoppen fint! Även om jag inte red så bra tyckte jag ändå att han var duktig under hela passet.


Skötarsöndagen var helt ok, vi gjorde fint mockade, putsade, fodrade, släppte in hästar osv. Ca en handfull skötare var det bara som dök upp och jag är rätt säker på att jag är äldst av dom. :)


Tyvärr har jag bara filmer från passet så ni får en print screen ist.

Även om jag leker med idén med att kunna lägga upp filmer när jag rider någon dag. :) 

 
 
Maj-Britt DubergMMm

Maj-Britt DubergMMm

2 september 2013 08:35

Intressant att läsa dina tankar och analyser! KUL! HELA DU ÄR MED PÅ BILD!

http://romraf

 
fanny

fanny

2 september 2013 19:43

sv: Tycker du inte om att lägga ut dig på internet, är det därför du brukade/brukar klippa bort dit ansikte? :)

sv: Åh tack sötis! Jag använda min mobil :)

http://hovskrape.blogg.se

Johanna

2 september 2013 20:59

Jag har alltid varit väldigt försiktig med att vara offentlig på Internet och ja det är därför jag brukade klippa bort mitt ansikte men efter mkt velande har jag bestämt mig för att inte censurera bilderna.

Varse. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards