hasthornan

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Tips till alla ridskole ryttare på sommarlov! :)

Av Johanna - 26 juni 2013 21:54

Tjá bloggen! Alla ridskole ryttare därute vet ju hur tråkigt det är att bli hästlös under sommaren, speciellt vi stackars själar som inte har någon medryttar häst så här kommer tre tips för att klara av sommaren. :)


 

  • Ridläger; Har du råd så är ett ridläger det ultimata tipset, hör av dig till närmaste ridskola i god tid innan sommarlovet för att garantera ledigt plats. :) Jag ska tyvärr inte på något ridläger i år, jag hoppas dock stort på nästa år, haha.

  • Träna; Se till att vara fit för fight när ridskolan startar igen och håll igång dom där ridmusklerna! Utmärkt tips för alla ryttare oavsett om vi har egen häst eller ej. Hästen må gå först men det är viktigt att inte glömma bort oss själva efter vi har tagit hand om hästen, är vi i bra kondition kan vi också rida på bästa sätt. Kolla in här för lite tips: www.youtube.com/watch?v=9t3mswG2MpE

  • Turridning: Underbart kul och roligt, ge dig ut på tur! Ett roligt och annorlunda sätt att rida på. En tur kan vara mellan 1h till hela dagen beroende på ställe, många gånger ingår också fika efteråt. Något jag rekommenderar starkt, personligen föredrar jag turridning på islandshästar men det anordnas turridning på andra raser också. Google is your friend! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards