hasthornan

Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Blandade känslor...

Av Johanna - 13 april 2013 18:11

Tjenare! =)

Idag red jag, vilket alltid är kul men det är lite blandade känslor, det enda som gick riktigt bra var galoppen ibörjan. Den var helt underbar, han galloperade nästan av egen maskin hela tiden. Vart några avbrott men det berodde mest på mig eller att vi kom för trångt. Sen gick det utför, haha... >.<

Kände mig som hösäck som bara dunsade runt på hans rygg i traven, och jag måste erkänna att jag fuskade och red lätt några gånger när vi skulle sitta ner. Vi skulle gallopera över 3 bommar och även om jag fortfarande red som en kratta i traven gick det jättebra tills vi böt varv.. xD Men men, man kan inte få allt och jag får helt enkelt öva vidare. Brukar dock inte känna mig failad efter lektionerna så jag är väl inte van, det har dock blivit en läskig vana dom senaste gångerna. Kanske sätter jag för höga krav på migsjälv.

Anyhow det såg MKT bättre ut än det kändes när jag kollade igenom klippen som mamma filmade, så jag fär glädjas åt det och gallopen som jag verkligen är nöjd över. Fina pållen.


Idag fick vi också önska häst eftersom vi ska byta. Det känns dock som om hela stallet har önskat Mirax, hörde nästan nån hela tiden i bakgrunden som sa att dom önskat honom. Det är lite förvirrande, för jag har aldrig känt nån anvundsjuka när nån annan ridit min "favvo" eller Charm när jag skötte honom, men den känslan börjar krypa på mig när jag inte minst anar det. Jag älskade Charm (som tryvärr numera betar på de evigt gröna ängarna) minst lika mycket och kommer aldrig glömma honom men jag vet inte, det är något speciellt med Mirax.

Jag vet inte..

Jag önskade (no suprise) Mirax men jag önskade även Chasmin och Ferrari. Eller, jag o jag, mamma önskade åt mig medans jag skötte om Mirre efter lektionen.

Vill jättegärna fortsätta rida honom, det känns som att jag är nära till att verkligen hitta hans knappar men samtidigt vore det kanske bra för mitt självförtroende att rida någon annan så att jag kan jobba upp min sits lite. Bara jag får någon av dem jag önskat blir jag nöjd. Chasmin är fakiskt min favvo (2;a efter Mirre) så om jag inte får honom hoppas jag verkligen på henne.


Sitter och kollar på Vampire Diaries just nu, Eller jag sitter och skriver detta och kastar ett halvt öga på skärmen då & då. Mitt intresse för serien för i toppar och dalar, med störst dalar.. Haha. xD Just nu är jag väl inne i en period av, det duger men det finns bättre.


Wooaha, det här blev ett långt inlägg jämfört med mina förra, jag är kanske på rätt väg? Ser desutom att min statistik har ökat under månaden och jag har fåt min första "fråga". Superkul! Tack så mycket. ^^

Vi hörs!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 17 augusti 2014 12:00

Klippte ihop en liten film från måndagens pass på Bianca. ...

Av Johanna - 13 augusti 2014 16:38


Om inte gårdagens inlägg varit tydligt nog så kan jag medela att i måndags så började ridskolan igen och jag har äntligen fått tillbringa lite "hästtid" (okej, men jag ska vara helt ärlig har jag inte vart helt hästlös, har varit uppe vid hagarna en ...

Av Johanna - 12 augusti 2014 21:44


Här kommer ett litet klipp på mig och Bianca från igår. Får se om jag skriver ett ordetnligt inlägg imornn. Mamma bestämde sig för att filma med sin mobil så kvaliten är sådär men det får duga just nu. x)   ...

Av Johanna - 2 augusti 2014 22:46


 

Av Johanna - 7 juli 2014 14:20

           

Sök i bloggen

Följ mig

Follow on Bloglovin Follow on Bloglovin Följ mig @mirax07 på Instagram!

Om mig


Hejsvejs!
Mitt namn är Johanna och jag är en go och gla tjej som går ettan i gymnasiet.

OBSERVERA! Inga bilder på denna blogg får på nåt sett användas utan mitt tillstånd om inget annat anges!

Månadens fråga

Rider du på ridskola?
 Ja
 Nej
 Nej, men har förut

Fråga mig

11 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards